Pagina's

zelfgemaakte chips


Hoi! Vandaag ga ik jullie vertellen hoe je zelf chips kunt maken. Als ik bijvoorbeeld in het weekend op de bank zit en zin krijg in iets lekkers, dan pak ik liever deze zelfgemaakte chips dan de ongezonde uit de winkel! Ik maak dan bijvoorbeeld op donderdag of vrijdag een bak en daar kunnen we in het weekend lekker van smullen. Het leuke is dat je heel makkelijk een andere smaak kunt maken door steeds een andere kruiden te gebruiken. Vandaag laat ik zien hoe je paprika chips maakt :)

















Ingrediënten:
-4 middelgrote aardappels
-3 el olijfolie
-paprikapoeder
-knoflookpoeder

-Verwarm de oven voor op 200 graden.
-Schaaf met een kaasschaaf dunne plakjes van de aardappel.
-Was de aardappelschijfjes in een vergiet.
-Droog de aardappelschijfjes met een schone theedoek.
-Bekleed de bakplaat met een bakpapiertje.
-Verspreid de aardappelschijfjes over de bakplaat, zorg dat ze niet over/tegen elkaar aan liggen. 
-Bestrijk ze met olijfolie, je kunt dit het beste doen met een kwastje.
-Strooi de gewenste hoeveelheid kruiden er over, ik gebruik nu alleen paprikapoeder en knoflookpoeder. Maar je kunt er van alles voor gebruiken, gebruik wat je zelf lekker vindt! 
-Zet ze voor 20 minuten in de oven, draai ze wel na ongeveer 10 minuten eventjes om.
-Laat de chips afkoelen en bewaar in een afsluitbaar bakje.
-En klaar zijn je zelfgemaakte chipjes.

SMULLEN MAAR!!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten